איזה מצות חייבים הגויים לקיים?


ב שאלה. איזה מצות חייבים הגויים לקיים? 

תשובה. שש מצוות לא תעשה שמטרתן שלא יחריבו את העולם במעשים או אמונות פסולות, דהיינו- גילוי עריות, שפיכות דמים, עבודה זרה, אבר מן החי, גזל, ברכת ה'. ומצוות עשה אחת בכדי שיהיה יישוב לעולם, דהיינו- להעמיד בתי דינים. ונקראים בכללותם שבע מצוות בני נח. וסימנם: ג' עבירות חמורות ועוד א, ב, ג, ד. 

דהיינו: גילוי עריות, שפיכות דמים, עבודה זרה. 

א- אבר מן החי. ב- ברכת ה'. ג- גזל. ד- דינים.

מקורות: בענין שבע מצות בני נח, כן כתב הרמב"ם (הלכות מלכים ט, א): על ששה דברים נצטווה אדם הראשון- על עבודה זרה, ועל ברכת השם, ועל שפיכות דמים, ועל גילוי עריות, ועל הגזל, ועל הדינים, הוסיף לנח אבר מן החי, נמצאו שבע מצות. ע"כ. ואמנם יש שיטות שגויים חייבים בעוד מצות, וממה שהרמב"ם סתם משמע דסבירא ליה שרק מצות אלו הגויים חייבים. 
וראה באנציקלופדיה תלמודית (כרך ג ערך בן נח עמוד שמח טור ב) דשבע מצות בני נח הן כעין כללים, ויש בהן פרטים רבים, כמו עריות שנחשבת להם כמצוה אחת ויש בה פרטי איסורים רבים, וכן עבודה זרה שנחשבת להם כמצוה אחת חייבים בה בני נח בכל האיסורים שיש לישראל במצוה זו, אלא שאין הם מוזהרים בלאו מיוחד על כל פרט כישראל, שאת ישראל רצה הקדוש ברוך הוא לזכות והרבה להם מצות. ויש שכתב ששבע מצות כלליות הן, ובפרטן הן שלשים, והוא שאמרו: שלשים מצות קבלו עליהם בני נח. ויש שכתב שכל המצות התלויות בסברא הכל מתחייבים בהן, אף בני נח. לא נמנו בין שבע המצות אלא מצות שהן בשב ואל תעשה, ואף על פי שדינים הוא מצוה שבקום ועשה, יש בה גם שב ואל תעשה. ע"כ. עיין שם באורך. 
וסימנם: ג' עבירות חמורות ועוד א, ב, ג, ד. 
דהיינו: גילוי עריות, שפיכות דמים ועבודה זרה. א- אבן מן החי. ב- ברכת ה'. ג- גזל. ד- דינים.