מדוע כל גדולי ישראל פסלו את השימוש באינטרנט?


א שאלה. מדוע כל גדולי ישראל פסלו את השימוש באינטרנט?

תשובה. מפני שיש בזה מכשול אמיתי, שכמעט ואין אפשרות להינצל ממנו, אלא אם כן מתנתק. 

ולצערנו רואים בחוש שרבים חללים הפילה, אף יראים ושלמים. והמשתמש בזה עלול לעבור על איסורי תורה רבים: מראות אסורות, חשיפה לכפירה גלויה, ועוד גרוע מזה כפירה עקיפה, כהצגת מידע שמשלב השקפות כפרניות ומציג זאת כמידע מוסכם, הכרויות אסורות, הפסדים כספיים מחמת הימורים, ומעל הכל ביטול תורה, ישיר ועקיף מחמת היסח הדעת. וכל אחד מהדברים הללו יכול לגרום להדרדרות כללית, ח"ו.

ולא יאמר אדם לי זה לא יקרה, שהאתרים משקיעים מליוני דולרים בפסיכולוגים ויועצים, במטרה למשוך את נפש האדם שישהה שם כמה שיותר שעות. ומטרתם העיקרית שככל שיהיו שם יותר אנשים יותר שעות, ירויחו מכך כסף מהפרסומות המוצגות בצד, ולענייננו, זו עצת היצר הרע, כיצד להכשיל את הבריות בדברים אסורים, רחמנא ליצלן.

מקורות: כל גדולי ישראל פסלו את השימוש באינטרנט, שעיניהם צופות למרחוק ויודעים ומכירים את נפש האדם ומאידך את הפיתויים השונים המוצגים שם. הגאון הרב שמואל וואזנר זצ"ל יצא חוצץ נגד זה כבר לפני חמש עשרה שנה. וכשנשאל אחד מתלמידיו איך ידע הרב שהשימוש בזה הוא שלילי ביותר, השיב: לפני חמש עשרה שנה, אמרו לרב שנשיא ארצות הברית אמר שהשימוש בזה הוא כמו כביש שידוע מהיכן הוא מתחיל, אך לא ידוע היכן הוא מסתיים, שבלחיצת כפתור מגיעים לכל מקום. מיד זעק הרב "אוי אוי זה חורבן ליהדות!!!". וכן רבים מגדולי ישראל יצאו נגד השימוש בזה, מרן פאר הדור הגאון הרב עובדיה יוסף זצ"ל שר התורה הגאון הרב חיים קנייסבקי שליט"א והגאון חכם משה צדקה שליט"א ועוד רבים כידוע ומפורסם לכל. לכן העתקתי תימצות של מאמרי הסברה בנושא זה, שהתפרסמו בשם גדולי ישראל לאחרונה, בכדי שידע האדם מדוע יש להתרחק מזה וישכנע ויסביר לקרוביו וחבריו: 
באתרי חדשות ישנם מאמרים שכביכול הינם מאמרים חדשותיים שטומנים בתוכם כפירה רח"ל, השקפות פסולות של תאוות, לשון הרע ופריצות. 
באתרי מידע יש מאמרים הטומנים בחובם כפירה גלויה וסמויה. רוב הכותבים שם בנושאים הקשורים לדת הם כופרים ומכניסים את השקפותיהם לתוך המאמרים, המידע נכתב במכוון בצורה כזו שהכותב מכניס לתוך המאמר את השקפותיו הכפרניות. הקורא אינו שם לב לכפירה הסמויה, ומקבל רושם שהדברים הנכתבים שם הם מידע תמים ואמיתי, ובכך מעבירים את הקורא על דתו. בדיוק כמו אנציקלופדיות שכתובים בהם דברי כפירה שגדולי ישראל אסרו את הקריאה בהם. ודע שמעין זה אתר ויקיפדיה הוא אתר הכפירה הגדול ביותר, שרוב הכותבים בו בענייני דת הם כופרים מקצועיים ומסיונרים. 
ישנם אתרים רבים שמפיצים כפירה שלועגים לתורה ולדברי חז"ל ומנסים להראות שכביכול המדע סותר את הדת, וישנם בני נוֹער "הנופלים" בכפירה זו, מכיון שלא מודעים למגמתיות השקרית במאמרים. 
באתרי קבוצות דיון יש מסיונרים עם דעות כפרניות שמשקיעים זמן ומרץ רב להמיר את עם ישראל על דתו. וכשאדם דתי מגיע עם מידע מוגבל בדת ומידע אפסי במדע, ואילו מסיונרים אלו הם כופרים שיודעים גם מדע וגם בדת, נותנים לדתי אשליה שהמדע סותר את הדת, מה שאינו נכון כלל כפי שמוכיחים בעליל בסמינרים של ערכים ועוד. ולצערנו רבים חללים הפילו פורומים כאלו וידוע שכל הנידונים שדנים שם, עסקו בהם והשיבו עליהם גדולי ישראל בכל הדורות. כידוע המעשה המובא במדרש תמורה (פרק ה) במין שאמר לרבי עקיבא העולם הזה מי בראו אמר לו הקדוש ברוך הוא, אמר לו הראיני דבר ברור, אמר לו למחר תבוא אלי, למחר בא אצלו אמר לו מה אתה לובש, אמר לו בגד, אמר לו מי עשאו, אמר לו האורג, אמר לו איני מאמינך הראיני דבר ברור, אמר לו ומה אראה לך ואין אתה יודע שהאורג עשאו, אמר לו ואתה אינך יודע שהקב"ה ברא את עולמו? נפטר אותו המין, אמרו לו תלמידיו מה הדבר ברור, אמר להם בני כשם שהבית מודיע על הבנאי והבגד מודיע על האורג והדלת על הנגר, כך העולם מודיע על הקדוש ברוך הוא שהוא בראו. ע"כ. הרי שמינים היו בכל התקופות וגדולי ישראל השיבו לכל שאלותיהם. ומה ידע האדם שלא ידע הרמב"ם, המהר"ל, רבי יהונתן אייבשיץ, שידוע שהיה מתוכח עם הכומרים, הגר"א שכל רז לא אניס ליה, וכן כל שאר גדולי ישראל כידוע ומפורסם. ובכל אופן העצה במקרים שנתקל האדם במישהו ששואל אותו שאלות מסיתות, יפנה אותו לארגוני התשובה כמו ערכים ועוד, ולא יתוכח עמו כלל. 
באתרי מכירות ישנם תמונות תועבה ומעבר לכך יוצא שכרו בהפסדו שפעמים עושים מעשי גניבה בכרטיס האשראי של הקונה. 
באתרי סרטים ישנה תועבה רבה וכן מכניסים השקפות פסולות ומכלים את הזמן. 
באתרי רשתות חברתיות יש חשש ממשי של קשרים שאינם כשרים בין גברים ונשים ה' ישמור, שידוע ומפורסם שרבים חללים הפילה, ובתים רבים הרסה עד היסוד והמירה רבים על דתם ועל דעתם, רחמנא ליצלן. 
נמצא לסיכום שהאינטרנט מכניס את האדם לסכנה עצומה שיכול להפסיד את העולם הבא שלו, ואף את העולם הזה שלו, כפי שכותב הרמב"ם (הלכות דעות ז, ג) אמרו חכמים שלש עבירות נפרעין מן האדם בעולם הזה ואין לו חלק לעולם הבא, ומתוכן עבודת כוכבים (כפירה) וגילוי עריות. 
וראיתי מאמר שליקט את חלק מהעבירות שיכול לעבור בשימוש בזה, כדלהלן: "ולא תביא תועבה אל ביתך". "לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל". "לא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם". "אל תפנו אל האלילים". "לא תעשו מכל התועבות האל". "לא תנאף". "לא תקרב לגלות ערוה". "ונשמרת מכל דבר רע". "אלהי מסכה לא תעשו לכם". "ולא תלכו בחקות הגוי". "בחוקותיהם לא תלכו". "השמר לך פן תנקש אחריהם". "אל תפנו אל האלילים". "לא יראה בך ערות דבר". "לא תהיה אחרי רבים לרעות". "לפני עור לא תתן מכשול". "חילול ה'". "לא תחללו את שם קדשי". "השמר לך פן תשכח את ה' אלקיך". "ועשית על פי הדבר אשר יגידו לך". הרהורי עבירה "והתקדשתם והייתם קדושים". סילוק שכינה "והיה מחנך קדוש". יראת ה' "את ה' אלקיך תירא". דרכי ה' "והלכת בדרכיו". ביטול תורה "ודברת בם". קדושת בית המדרש "ומקדשי תיראו". 
ולכן יאזור כל אחד כגבר חלציו ולא יקרב כלל לנסיון זה, ויתרחק מחברים רעים שיש להם גישה לזה, וישכנע את חבריו ומכריו שלא יכניסו זאת כלל לביתם ולרשותם, ותן לחכם ויחכם עוד.