אלו נסיונות מֶזָמן השימוש במחשב (ללא אינטרנט)?


ה שאלה. אלו נסיונות מֶזָמן השימוש במחשב (ללא אינטרנט)?

תשובה. אם לא משתמש במחשב רק לצורך כתיבת חידושי תורה וכדומה, השימוש בו מזמן לאדם נסיון של בזבוז זמן מחמת משחקים וסרטים, שמחדירים השקפות פסולות.

וישנם הורים שטועים ונותנים לילדיהם לצפות בסרטים שלכאורה 'כשרים', ועל פי רוב בסרטים ישנם תכנים שאינם על פי השקפת התורה והצפיה מרגילתו לכלות את זמנו, וכן מההיתר יכול להגיע לאיסור וכן גורמת לילד היסח הדעת בלימודים, כיון שיש בהם ריגושים ומתח, ואילו הלימוד הוא ללא ריגושים, וממילא לא מוצא ענין בלימוד, ח"ו. ואחריתה מי ישורנו. 

מקורות: השימוש במחשב טומן בחובו נסיון גדול, שמההיתר יסתינו יצר הרע לאיסור. שבתחילה משתמש במחשב רק לצורך כתיבת חידושים. אך במשך הזמן יש במחשב נסיון של צפיה בסרטים שיש בהם משום 'לא תתורו' או משחקים, שיש בהם משום ביטול תורה ומשום. וישנם הורים המחפשים דרך 'להעסיק' את הילדים וחושבים שפתרון טוב הוא צפיה של ילדיהם בסרטים. אך המציאות מוכיחה שבסופו של דבר הילד מתרגל לזה ומהיתר יכול להגיע לאיסור. וכן מוריד לילד את רמתו בלימודים, שלא מוצא בהם ענין כפי שמוצא בצפיה בסרט. וכן ברוב הסרטים ישנם באופן ישיר או עקיף השקפות הנוגדות את רוח התורה ולכן אינה הנהגה נכונה. וישמע חכם ויוסף לקח, "ונבון תחבולות יקנה" (משלי א, ה) באיזו דרך 'יעסיק' את הילדים.